Poznaj pięć nawyków osób nadzwyczaj zdrowych

Czy nie zdziwiło cię nigdy, że niektórzy z twoich przyjaciół, członków rodziny lub znajomych wydają się nigdy nie chorować? Jakakolwiek epidemia grypy lub przeziębienie (czy też panujące w biurze dolegliwości żołądkowe) zawsze ich omija.

Naprawdę zaczyna cię to zastanawiać: czy istnieje jakiś klucz do zachowania znakomitego zdrowia pośród całego tego kasłania, kichania i tłumu przygnębiająco chorych nieszczęśników?481430179

Jak najbardziej. Jednak może cię zdziwić, dlaczego tak jest.

Pięć zadziwiająco zdrowych nawyków

Na co dzień tak naprawdę nie znajdziemy żadnego magicznego środka gwarantującego utrzymanie znakomitego stanu zdrowia. Istnieją jednak pewne zasady, zgodnie z którymi osoby cieszące się dużą odpornością organizmu starają się postępować. Niektóre z nich pewnie znasz, inne mogą okazać się zaskakujące.

Odpowiedni wypoczynek

Osoby o dobrym zdrowiu zazwyczaj nie zarywają nocy. Wysypianie się każdej nocy to podstawa utrzymania systemu odpornościowego w doskonałej formie. Kładzenie się spać przed godziną 22 oraz unikanie światła (szczególnie pochodzącego z ekranu komputera) sprzyja wytwarzaniu melatoniny – zapewniając dobry i dodający energii wypoczynek.

Dieta bogata w składniki odżywcze

Nie dziwi fakt, że w większości przypadków osoby, którym udaje się uniknąć choroby, spożywają produkty wysokiej jakości, zawierające duże ilości witaminy C oraz cynku. Równie często można zaobserwować także ograniczone spożywanie cukru. Z racji tego, że cukier rafinowany upośledza działanie układu odpornościowego, unikanie go jest uzasadnione. Osoby odznaczające się dobrym zdrowiem na ogół nie żywią się tylko frappuccino i batonikami. Jednak w zamian za to otrzymują nagrodę w postaci niezwykłej witalności.

Masaż, joga i akupresura75626994

Stres to śmiertelna trucizna, która po cichu niszczy system odpornościowy. Badania pokazują, że osoby, które często chorują, zwykle są również tymi najbardziej zestresowanymi. Osoby znające tajniki zdrowia rozumieją, że aby zachować dobrą formę, należy umiejętnie radzić sobie ze stresem. Dobrym pomysłem może okazać się masaż. Obniża on ciśnienie krwi oraz niepokój, przez co skutecznie redukuje napięcie i stres. Tak samo działa joga. Kolejną techniką wzmacniającą reakcję odpornościową organizmu jest akupresura. Istnieje jedno szczególnie ważne miejsce na ciele człowieka – grasica. Pełni ona kluczową rolę w funkcjonowaniu układu odpornościowego i limfatycznego. Aby pobudzić jej działanie, uderzaj lekko palcem wskazującym swój mostek 50 razy rano i wieczorem.

Zimne kąpiele

Podczas gdy większość z nas wzdryga się na myśl o zimnej kąpieli, zwłaszcza w środku zimy, badania potwierdzają, że znacząco zwiększa ona aktywność białych krwinek, niszcząc tym samym atakujące organizm bakterie, wirusy i szkodliwe patogeny. Również zimny prysznic wspomaga ten proces obronny. Osoby najbardziej odporne na choroby używają lodowatej wody także w celu dodania sobie więcej energii.

Pozytywne nastawienie

Nigdy nie lekceważ mocy pogodnego nastawienia. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Kentucky wykazało, że osoby o optymistycznym podejściu do życia odznaczały się zwiększoną odpornością komórkową. Kiedy spadał poziom optymizmu, osłabieniu ulegała reakcja odpornościowa. Jak się okazuje, osoby najbardziej odporne mają także zwyczaj zwracania uwagi na pozytywne strony życia. Jeśli potrzebujesz zastrzyku optymizmu, na początek dobrym pomysłem może być założenie sobie dzienniczka wdzięczności.

Naprawdę nie musisz w tym sezonie poddawać się tym wszystkim wstrętnym zarazkom. Uzbrajając się w powyższe pięć nawyków, także ty możesz pozostać nadzwyczaj zdrowy i odporny, budząc zazdrość całej reszty kichających i pociągających nosem kolegów.

Jedna odpowiedź

  1. kasjome 2 lata temu

Dodaj komentarz