Aktywizm kwantowy w dziedzinie zdrowia i uzdrawiania zaczyna się od uznania tego, czym jest zdrowie.
Czym więc ono jest? W medycynie integralnej jesteśmy w stanie określić to w sposób kompleksowy. Zdrowie to stan, w którym funkcjonują prawidłowo wszystkie organy ciała oraz skorelowane z nimi pola morfogenetyczne i powiązane ciała mentalne, które działając synchronistycznie, nadają sens doświadczeniom fizycznym i witalnym.
Aktywista kwantowy musi zdawać sobie sprawę, że choroba ciała nie występuje tylko z powodu wad genetycznych i czynników środowiskowych, jak zmiana klimatu, bakterie czy wirusy, ale również na skutek wewnętrznych doświadczeń i procesów środowiska wewnętrznego.
Istnieje pięć poziomów chorobowych odpowiadających pięciu jednostkom w świadomości. Choroby na wyższym poziomie sączą się do niższych poziomów. W ten sposób problemy psychiczne mogą powodować istotne bloki energetyczne, które następnie wpływają na funkcjonowanie fizyczne ciała.
To z kolei znaczy, że prawdziwe leczenie, mające na celu uzdrowienie z choroby, musi obejmować poziom, gdzie rozpoczęła się choroba. Oznacza to, że istnieje pięć poziomów leczenia odpowiadających każdemu z pięciu poziomów choroby.
Aktywista kwantowy jest zdania, że medycyna integralna oparta na fizyce kwantowej leczy. To pozytywne nastawienie jest jak przejście od zwykłego zdrowia do pozytywnego zdrowia, daje nadzieję na lepsze jutro i uzdrawia.
Mankamentem biologii i medycyny materialistycznej alopatycznej jest to, że nie są w stanie prawidłowo określać ważny aspekt organizmów biologicznych: heterogeniczności. W biologii rządzi determinizm genetyczny, zatem zdaniem biologów wszystkie indywidualne różnice są pochodzenia genetycznego. W żywotnym ciele i umyśle-ciałach medycyny, indywidualne różnice wynikają także z różnic w indywidualizacji żywotnym ciała.
Wspomniałem wcześniej, że nasze organy fizyczne są reprezentacjami istotnych morfogenetycznych planów terenowych funkcji biologicznych. Co to oznacza?
W tradycyjnej medycynie chińskiej są dwa rodzaje „nadwozia”. Typ yin występuje podczas stabilizacji, natomiast yang wtedy, gdy morfogenetyczne pola są wykorzystywane twórczo, aby sprostać wyzwaniom zmian środowiskowych w trakcie rozwoju.
W ajurwedzie wyróżnia się dwa rodzaje twórczości: kreatywna sytuacyjna, ale tylko w kombinacji w znanych kontekstach; i podstawowa, w którym kreatywność jest używana, by odkrywać sens w sposób zupełnie nowy, w nowym kontekście. Nasze życie biologiczne to taniec połączeń trzech energii dosz – kapha, która odpowiada trybowi kondycjonowania; vata, określająca sytuacyjną kreatywność; i wreszcie pitta wskazująca na podstawową kreatywność. Nadmiar pierwszej powoduje spowolnienie psychiczne, drugiej nadpobudliwość, a trzeciej przeintelektualizowanie.
Na każdego z nas składa się właściwa tylko jednej osobie mieszanka dosz, co określa nase „prokriti”, czyli ajurwedyjską naturę.
Utrzymania zdrowia na poziomie osobistym dla aktywisty kwantowego zaczyna się od poznania właśnie własnego ciała „prokriti”. Może to wymagać pomocy wyszkolonych lekarzy.
Szczegóły, jak wykorzystać tę wiedzę w celu utrzymania własnego zdrowia można znaleźć w książce „Lekarz kwantowy” (wyd. Illuminatio, 2013).
Artykuł został stworzony na na podstawie art. prof. Amita Goswamiego