Każdy chyba zna produkt firmy Dannon o nazwie Activia, reklamowany w telewizji na prawie każdej stacji według nich ma podnosić odporność organizmu, a bakterie zawarte w jogurcie mają wspomagać regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego.
Jak się okazuje nie ma dowodów na takie działanie, a głoszenie tych informacji w reklamie to zwykłe oszustwo i wprowadzanie ludzi w błąd. Dlatego też sąd w USA zdecydował, że firma ma zapłacić 21 milionów dolarów odszkodowania w ramach ugody pozasądowej.
Amerykańska federalna komisja handlu (FTC) oświadczyła, że Firma Dannon nie może posługiwać się w celach promocyjnych informacjami, których nie potwierdziła Amerykańska agencja do spraw. Żywności i Leków (FDA).
Jest to największa w historii Stanów Zjednoczonych ugoda pomiędzy producentem a oskarżycielami gdzie w skład wchodziło 39 Prokuratorów generalnych z 39 stanów, postępowanie prowadzili prokuratorzy z Oregonu i Tennessee.
Szef FTC Jon Leibowitz w oficjalnym oświadczeniu powiedział, że konsumenci mają prawo do prawdziwej informacji dotyczących zdrowia, a firmy takie jak Dannon nie mogą posługiwać się nie popartymi danymi dla promocji produktu.