Ujawniono projekt rewolucyjnego naddźwiękowego dwupłatowca.

misoraGrupa badaczy z Uniwersytetu Tohoku pracuje nad ponaddźwiękowym dwupłatowym odrzutowcem, który kompletnie wyeliminuje dźwiękowe grzmoty tak charakterystyczne dla maszyn odrzutowych.
Samolot koncepcyjny zwany Misora (po japońsku „niebo”) i reprezentuje kompletnie nowy typ samolotu naddźwiękowego. Opracowywany przez Instytut Płynnej Nauki Uniwersytetu Tohoku dwupłatowiec ma skrzydła zaprojektowane tak by odbijały pozytywne i negatywne fale uderzeniowe na siebie nawzajem i w ten sposób prowadziły do ich wytłumienia. Tym sposobem możliwe będzie osiąganie prędkości dźwięku i wyższych bez generowania grzmiących fal uderzeniowych.

Normalny samolot odrzutowy lecąc po niebie bezustannie spycha na swej drodze serie fal powietrznych. Gdy samolot leci poniżej prędkości dźwięku fale powietrzne lecą z prędkością dźwięku i ludzie na ziemi słyszą po prostu hałas silników maszyny latającej.Fenomen grzmotu dźwiękowego ma miejsce, kiedy fale powietrza nie mogą lecieć szybciej od dźwięku, gdy samolot osiąga lub przekracza prędkość dźwięku. Wtedy fale powietrzne nie mogąc lecieć szybciej od samolotu nakładają się na siebie. To prowadzi do powstania dźwiękowej fali uderzeniowej przed samolotem. Fala uderzeniowa może być bardzo nieprzyjemna dla osób stojących na ziemi. Dodatkowo ludzie są omiatani kolejną falą uderzeniową stworzoną przez negatywne ciśnienie na tyle samolotu. Stąd przy przelotach odrzutowców naddźwiękowych pojawia się podwójny grzmot.

Dodaj komentarz